יום רביעי, 23 בינואר 2013

Omek הציגה בCES 2013 עקיבה אחרי ידיים - סקירת שוק


דמיינו לכם את הסיטואציה: אתם קוראים משהו שאתם אוהבים ברשת ורוצים לשתף את זה ברשתות החברתיות. אז אתם יוצרים מהיד שלכם צורה של Thumbs-Up (כמו הLIKE) והדבר קורה אוטומטית ברקע, ואתם יכולים להמשיך לקרוא. או אולי אתם רוצים להגדיל קטע בדף שקטן לכם מידי, אז אתם עושים את תנועת הZoom המוכרת ממסכי המגע (עם שתי ידיים או יד אחת, לפי מה שנוח לכם) והעמוד יגדל בדיוק במקום בו רציתם. או אולי כדי לצאת מאפליקציה מסוימת או למחוק קובץ שכתבתם תעשו תנועה של קיפול נייר וזריקה לפח...

אלו רק כמה דוגמאות פשוטות של חזון השימוש במחוות ידיים באופן טבעי במהלך העבודה היומיומית שלנו מול המחשב הביתי. המשיכו לקרוא להשוואה מעניינת בין הטכנולוגיות השונות המאפשרות סוג כזה של אינטראקציה עם המחשב.

עומק אינטראקטיב הציגה בינואר 2013 את המוצר החדש שלה Grasp, המאפשר עקיבה אחרי ידיים ואצבעות בטווח קרוב מאד למסך ולסנסור עצמו. מדובר בטווחים קטנים הרבה יותר ממה שהורגלנו אליהם ממוצרים דומים, כמו הKinect ו-Primesense (המתחילים לעבוד מ70 ס"מ והלאה). הטכנולוגיה הזו מאפשרת למשתמש לשבת בצורה נוחה ליד המחשב, העכבר והמקלדת ולהשתמש בגסטות טבעיות, תלת-מימדיות, במקביל להפעלה המוכרת והרגילה.<!-- AddThis Button BEGIN




הטכנולוגיה מאפשרת, בתהליך די פשוט עבור מפתחים (ואני מדבר מנסיון...), להוסיף פונקציונליות ולהגדיר אינטראקציות חדשות שלא היו קיימות בעבר. הGrasp SDK של חברת omek מאפשר גישה לשלד מלא של היד, ומתקבל מידע יציב מאד על מיקום תלת-מימדי של כל האצבעות במרחב העבודה.

השוואה טכנית בין הטכנולוגיות הקיימות

RGB מול 3D

בגלל שמדובר בחיישן 3D, הוא עובד גם בחשכה מלאה או בכל סוגי התאורה, מה שעושה אותו הרבה יותר יציב בהשוואה למצלמות RGB. מנגד אפשר לומר שטכנולוגיות הRGB למיניהן, כמו PointGrab או EyeSight למשל, עובדות עם משהו שכבר קיים במחשב שלך, ואין צורך לקנות מצלמה במיוחד עבור הטכנולוגיה. אבל אין עוררין לגבי איכות החיישן. 

Omek מול Leap

בהשוואה לחיישן של Leap, שהזכרתי לפני כמה חודשים, יש כאן הבדל מעניין מאד בעיקר בחווית המשתמש. נראה כי החיישן של Leap מופנה תמיד כלפי מעלה, מה שמחייב את המשתמש של האפליקציה לעבוד עם מרפק באוויר. שימו לב כיצד הCTO שלהם עובד מול המחשב. גם סרטוני הוידאו של המפתחים הראשונים שהחלו לעבוד עם החיישן מסמנים את אותו הכיוון.


כיוון ההסתכלות של החיישן יוצר "שטחים מתים" כאשר היד מקבילה למסך, למשל כשעושים תנועה של Wave או Like, כפי שתיארתי קודם. לכן, אני מנחש שכאשר החיישן מסתכל מלמטה למעלה, יותר קשה לו לזהות תנוחות כאלה של היד.
הבדל נוסף הוא ביכולות העקיבה עצמם. למרות שLeap אכן מדגימים עקיבה חדה ומהירה, לא ברור מדוע המקל נתפס כאמצעי שליטה הדומה לאצבע. היתכן שזה אומר שהSDK לא באמת עוקב אחרי שלד של יד, אלא אחרי כל גוף שיכנס לטווח החישה המתאים? אשמח לברר סוגייה זו עם מפתחים שהתנסו עם החיישן.
אנקדוטה קטנה: למרות שאני עובד בעומק מעל לשנתיים (ואולי במיוחד בגלל סיבה זו), נזהרתי תמיד לכתוב בצורה שיווקית על החברה ומוצריה. גם הפוסט הזה אינו מגיע ממקום שיווקי אלא מתוך ניסיון להשוות בצורה אובייקטיבית בין הטכנולוגיות. אשמח לשמוע הערות, על התנסויות אחרות שהיו לכם, חוויות שהייתם רוצים לראות או על טכנולוגיות דומות ששמעתם עליהן.

כתבות על Omek בעיתונות

לסיכום, הנה כמה כתבות (וציטוטים מתוכן) שמצאתי על חברת עומק, וראיונות שהם נתנו, במהלך תערוכת CES 2013. Gesture and Voice Controls at CES 2013: Hiding in the Shadows
"The most impressive demonstrations of gesture and voice control... The first was in the Omek suite, where I saw one of the best demonstrations of gesture control to date"
Sunday Times: Look - it's a clear view of tomorrow
"Shaking a fist at an oncoming car, could sound the horn." 

Omek at MTBS-TV

4 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  2. Our creative painters are university professors,their energy and creativity is strong.their works have top collection [url=http://www.collieart.com]oil painting[/url] value,the masai have a great deal of works were collected by foreign collectors and art museum.our creative painters have various rich imaginations and creativity.our painters may while using picture properly idea that you simply simply provide in order to create the unique .

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. אלכס אלגרו, התנסה עם החיישן של LEAP וכותב תגובה מאוכזבת ומפורטת מאד לצערי.

    השבמחק